wahai pemuda, seandainya kamu yakini fikrah ini dan kamu menjejaki langkah kami serta kamu bersama berada di atas jalan yang murni ini, kamu tinggalkanlah segala fikrah kamu kecuali fikrah islam. kamu wakafkanlah segala tanaga dan usaha kamu untuk akidah yang kamu yakini ini, ,maka semua itu akan mendatangkan kebaikan kepada kamu dunia dan akhirat. tetapi sekiranya kamu eggan dan memilih untuk terumbang-ambing dan bersifat serba salah antara seruan Islam dan selainnya, maka ingatlah sesungguhnya tentera Allah akan meneruskan perjalanan tanpa mengira bilangan sama ada sedikit ataupun ramai - Mustafa Masyur.

"jadilah seperti air yang mengalir. walau di sekat, namun tetap terus mengalir..."

Thursday, 5 January 2012

Ahlan Wasahlan 2012!!

Bismillahirrahmanirrahim....


Assalamu'alaikum...


Sedar tak sedar dah 5 hari kita melangkah ke tahun baru..Rasanya belum terlambat untuk ana mengucapkan "SELAMAT TAHUN BARU 2012!!". Perlu ke wish selamat tahun baru ni? kenapa perlu agungkan tahun masihi daripada tahun islam? cukuplah sambut tahun hijrah je? apa plk hukum sambut tahun baru ni ea?
Amboi, banyak betul kan solan yang berada di minda kita..


Ana pun smabut jgk tahun baru tu..tapi yg ni smbutan yang paling terbaik pernah ana pegi..tak ada konsert2 yang melalaikan anak2 muda, hiburan melampaui batas, pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan.
Tempat yang ana pegi tu kat Dataran Merdeka, Shah Alam..
apa yg menarik kat sana?
Ada solat isyak berjamaah, persembahan daripada Sham kamikaze, shahir af, n ade lagi yang tak di sebutkan.Paling menarik penampilan istimewa Ustaz Azhar Idrus dalam sembang santai yang turut di gandingkan dengan Zizan Raja Lawak..


Memang tak kering Gusilah duduk kat sana. selain tu dapat jugak ilmu agama.


Ni lah antara bukti puluhan ribu yang hadir. di anggarkan lbh 70,000 org telah membanjiri datarn tersebut..cayalah..(^_^)

mengenai hukum sambut tahun baru pulak, Ustaz azhar kata di bolehkan tapi bukan sebab ikut yahudi. Kita smabut gini sebab nak elakkan org muda pegi tempat yang teruk dan berhibur melampaui batas pada malam tahun baru. Bagus pendektan ustaz..GOod job..hehe

Dalam kita duk gembira menyambut tahun baru, ada di kalangan kita yang terpaksa mengharungi cabaran getir..Ya, mereka adalah rakan seperjuangan ana dalam menegakkan kalam ALLAH di muka bumi.

Roud tour BEBAS yang menuntut kebebasan akademik ketika membuat perhimpunan aman di UPSI telah di layan dengan layanan yang sangat sadis oleh polis..Terkejut. sedih, geram, perasaan ana bercampur baur ketika mendengarnya.

mereka di kerjakan oleh polis sehingga mencederakan dua org iaitu Presiden bebas mohd Safwan anang dan sahabatnya. manakala 20 yang lain di tangkap..

Adakah mahasiswa ini melakukan keslahan yang besar??
Mereka cuma menuntut kebebasan akademik!! mansuhkan AUKU yabg sangat menjerat minda pelajar dan di larang berpolitik!!

beginikah corak pemerintahan yang kita inginkan??

Anda boleh menyaksikan bukti ini..

Jom, kita sama2 ubah PRU 6t!!

Tukar Kerajaan..

Asalkan bukan umno (ABU)!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...