wahai pemuda, seandainya kamu yakini fikrah ini dan kamu menjejaki langkah kami serta kamu bersama berada di atas jalan yang murni ini, kamu tinggalkanlah segala fikrah kamu kecuali fikrah islam. kamu wakafkanlah segala tanaga dan usaha kamu untuk akidah yang kamu yakini ini, ,maka semua itu akan mendatangkan kebaikan kepada kamu dunia dan akhirat. tetapi sekiranya kamu eggan dan memilih untuk terumbang-ambing dan bersifat serba salah antara seruan Islam dan selainnya, maka ingatlah sesungguhnya tentera Allah akan meneruskan perjalanan tanpa mengira bilangan sama ada sedikit ataupun ramai - Mustafa Masyur.

"jadilah seperti air yang mengalir. walau di sekat, namun tetap terus mengalir..."

Tuesday 12 April 2011

aku hamba

aku selalu membuat dosa...
sering melakukan kesalahan...
sekali pun aku sudah mencuba..
untuk menolaknya ya ALLAH...
ampunilah dosa-dosa hambaMU ini..
jangan biarkan aku terumbang ambing..
dan tenggelam dengan dosa..
jangan ENGKAU biarkan aku..
jangan kau biarkan aku tnpa pimpinan..

ya ALLAH..kotornya diriku ini...
malunya aku untuk mnghadapmu ya ALLAH..
semkin hri dri MU makin ku lupakan...

layakkah aku untuk menggapai redhaMU??
aku takut ya ALLAH..
jgn terus biarkan aku bgini..
bntulah hmbaMU ini...

beriknlah aku kekuatan..
jdkn lah aku org yg selalu bermujhadah...

kmbalikn aku mnjd sprti dahulu..
yg bgun sepertiga mlm menagih cintaMU..
yg menahan lapar dan dhga berpuasa demi sunnah RasulMU...
yg rela mbgorbankan masa dan tenaga demi agamaMU..

kurniakanlah aku hati yg baru...
yg selalu megingatiMu..
tak lalai dgn nikmat duniawi ini..
beriknlah aku ptunjuk ya ALLAH..
agr aku trus istiqamah dlm amalanku...
agr aku x tunduk pd nafsu yg memujuk..
pd syaitan yg berbisik..
mengajak aku melupakanMU...
jdkan mata ini mnitiskan airnya kerana tkutkan siksaMU..
perkenankan ya ALLAH..
hidupku x bereti tanpa Mu..

RINTIHAN SEORANG HAMBA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...