wahai pemuda, seandainya kamu yakini fikrah ini dan kamu menjejaki langkah kami serta kamu bersama berada di atas jalan yang murni ini, kamu tinggalkanlah segala fikrah kamu kecuali fikrah islam. kamu wakafkanlah segala tanaga dan usaha kamu untuk akidah yang kamu yakini ini, ,maka semua itu akan mendatangkan kebaikan kepada kamu dunia dan akhirat. tetapi sekiranya kamu eggan dan memilih untuk terumbang-ambing dan bersifat serba salah antara seruan Islam dan selainnya, maka ingatlah sesungguhnya tentera Allah akan meneruskan perjalanan tanpa mengira bilangan sama ada sedikit ataupun ramai - Mustafa Masyur.

"jadilah seperti air yang mengalir. walau di sekat, namun tetap terus mengalir..."

Saturday 16 April 2011

sakit kafarah dosa

dua tiga ari ni ana di landa masalah ksihatan...demam dan batuk silih berganti..biasanya batuk mcm ni mmerlukan masa yang lama untuk kembali kpda keadaan asal..

tp tu sume ujian dari ALLAH..bila dah skit ni makan pun x lalu( xdop slera)..sihat ni merupakan nikmat yg sering wat manusia lalai..dua nikmat yg buat kamu lalai ialah nikmat sihat dan masa lapng..

masa sakit baru la nk ingat ALLAH...tp masa tu dah x boleh nk beribadat dgn sempurna..sgala tenaga jd lemah..hanya bibir yg menuturkan..ana tak kata kat sape2..diri ana pun tak terlepas dari tu..

tp kita kena ingat yg sakit tu kafarah dosa..tu cara ALLAH nk ampunkan dosa2 kecil kita...jangan mengeluh bila dah sakit..byakkan beristighfar...
org yg byk mgeluh macm x redha dgn ujian..stiap yg berlaku psti ade hkmah..selidikilah hikmah tu btul2...:)

p/s : psanan utk diri sndiri dan shabat

dr hamba yg lemah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...